"Ota kiinni jos saat"
Tässä lapsuuden hippa-leikin muunnoksessa kiinniotettavia on yksi, ja kiinniottajia useampia. Tarkoituksena on tietysti olla jäämättä kiinni. Lisäpisteitä saa siitä, jos pystyy päästämään kiinniottajan ihan iholle jäämättä kuitenkaan kiinni.
(Koleana yönä oli ulkona yöpyvälle Hupille puettu ohut loimi, jota aamulla tallintekijä ja jokunen muukin yritti riisua.)
"Tikkuhyppely"
Ruutuhyppelyn modernissa muunnoksessa käytetään ruutujen sijaan puomeja ja kavaletteja. Aloittelijat voivat yrittää ravata tikkujen yli astuen joka väliin. Harjaantuneemmat leikkijät voivat suorittaa ravikavaletit joko hypäten kaksi puomia kerrallaan tai sitten ihan reippaassa laukassa päräyttäen. Miinuspisteitä tulee puomien rikkomisesta.
(Luulisi että lyhytraviselle suomiruunalle 1,10-1,20 metrin välit ravikavaleteissa olisi ainakin suurinpiirtein sopivat. Luulisi. Mutta tarkkajalkainen siitä on tullut!)
"Aitajuoksu"
Tämä leikki on oikeastaan kahden ylläkuvatun yhdistelmä. Leikkikenttänä toimii yleensä ratsastuskenttä, mutta mikä tahansa muukin aidattu alue käy, kunhan aita ei ole liian korkea tai sähköllä varustettu. Ensin tarkoituksena on harhauttaa kiinniottajat (kova vauhti ja nopeat käännökset auttavat tässä) ja kun kiinniottajaan on saatu riittävä välimatka, leikki päätetään maalilinjan ylitykseen hyppäämällä kentän aidan yli sopivasta kohdasta (esim. toisesta päästä irti olevan ylälankun kohdalta).
(Sen pirulaisen piti perata kentän reunustat ruohosta sillä välin kun kannan puomeja kentälle. Ja perkasihan se joo, kunnes piti alkaa töihin. Viimeisen kuusi vuotta on pysynyt vaikka polvenkorkuisen aidan takana, vaan ei näemmä pysy enää.)
"Kuka pelkää mustaa miestä"
Harhaanjohtavasta nimestä huolimatta miehen ei tarvitse olla musta, eikä välttämättä edes mies. Kun on varustettu riittävän vilkkaalla mielikuvituksella niin tähän käy oikeastaan mikä tahansa liikkuva tai liikkumaton, oikea tai olematon, asia tai esine. Tässä leikissä kerätään pisteitä teknisestä ja taiteellisesta vaikutelmasta, ja korkeimmat yhteispisteet saavuttanut voittaa. Teknisiä pisteitä annettaessa huomioon otetaan mm. pyörähdysnopeus ja kiihdytyksen tehokkuus. Taiteellista vaikutelmaa arvosteltaessa tärkeimpiä tekijöitä ovat mm. teatraalisuuden määrä ja äänitehosteet. Ylimääräisiä pisteitä saa kuskin linkoamisesta kierteellä peltoon.
(Naapurustoon on hyvä tehdä vaikutus maastolenkillä putoamalla komeassa kaaressa takavasemmalle poistuvan hevosen selästä. Ai että sattuiko, egoon korkeintaan. Nyt yön jälkeen olen tosin sitten jo toista mieltä ja lääkärinaika on varattuna parin tunnin päähän.)
Niin pienen ja kiltin ja viattoman näköinen ;)
Hupinsa kullakin ;)
VastaaPoistaSaatoinpa hieman hymähdellä lukiessani, jos olisin ollut kotona enkä töissä, olisin saattanut jopa hymyillä ihan ääneenkin :D
VastaaPoistaIhania nämä huumorintajuiset suokit :D
VastaaPoistaSuomenjunttien kanssa ei yksikään päivä käy tylsäksi. ;--) Toivottavasti parantelut sujuvat suunnitelmien mukaan ja pääsette taas treenailemaan, tsemppiä! :--)
VastaaPoistaEi löytynyt kuskista mitään suurempaa vikaa, onneksi. Kävely on vielä vähän vaivalloista varsinkin portaissa mutta kuulemma selkäänkin sais mennä vaikka heti. Pitäis vaan ensin käydä uusi kypärä ostamassa...
VastaaPoista